11 september 2009

Bildverkstan Tema 11, Enfärgad bakgrund Image workshop Theme 11, One color background



Steg 1: Jag frilade tre av bären med lassoverktyget.
Steg 2: Inverterade markeringen tror jag det heter (mitt PS är på engelska)
så att bakgrunden blev markerad i stället för bären.
Steg 3: Tog paint bucket verktyget och valde färgen som ni ser och fyllde på bakgrunden. Fick i efterhand pensla lite med penselverktyget på ställen där färgen inte riktigt täckte.
Steg 4: Vände tillbaka markeringen till bären och ändrade nivåer och kontrast på dem.
Steg 5: Beskar bilden rätt rejält.

Se fler bidrag hos Bildverkstan

6 kommentarer:

KerstinJ sa...

Det blev fint. Snyggt med grön (just den mörka nyansen) till de röda bären!

Monkan sa...

Det blev jättefint med grenen frilagd, och en passande bakgrundsfärg.

Anonym sa...

Det var fint gjort. BIlden har ett djup och jag håller med om att den gröna färgen var bra till bilden,den gjorde nog en del av djupet.

/Bildgatan -Avs. margareta

foto CHIP sa...

Fint jobbat!

NatureFootstep sa...

ha, nu kom jag på ett kommande tema. Det måste jag notera.
Vad snyggt det skulle blivit om man lagt lite skugga runt bären. :)
Måste nog klura lite på det.

Nina sa...

Jättefint jobb o bra val av bakgrundsfärg!