10 november 2010

Kalla droppar



8 kommentarer:

cat sa...

(BP, om du ser det här så kommer jag förmodligen lägga ut en bild på Kacke & Lacke senare idag)

Filifjonkan 1 sa...

Hej Cat,,,kommer osökt att tänka på sången "droppen dripp och droppen drapp satt på varsin isetapp ska vi hoppa ner ikapp...och så vidare,,nypondroppen är ju sagolikt fint fotad gillar dina bilder men det har du nog fattat eftersom jag ränner här var dag hihi

cat sa...

Filifjonkan den sången vet jag inte om jag har hört, kanske som barn.
Kul att du gillar att titta in hos mig :)

BP sa...

Wow Cat, en av dina bästa serier om jag får säga så:-)

cat sa...

Jag bugar och tackar :)

25BAR sa...

The simple things in life. Well done!

Monica sa...

Härliga droppar, gillar solen som lyser i droppen mellan tagggarna på den första;-)
Ha en skön torsdagkväll;-)

Filifjonkan 1 sa...

Droppen Dripp och Droppen Drapp
satt på var sin isetapp
ovanför vår förstutrapp
Droppen Dripp och Droppen Drapp

-Hej sa Dripp till Droppen Drapp
trivs du bra uppå din tapp?
-Åjavars, sa Droppen Drapp
fast min sittplats är rätt knapp!

-Hördu du, sa Dripp till Drapp
ska vi hoppa ner i kapp
ner på våran förstutrapp?
Så sa Dripp till Droppen Drapp

-Hu så högt! sa Droppen Drapp
såge helst jag hoppa slapp
men det gör väl hipp som happ
låt oss hoppa ner i kapp!

Och så hoppa Dripp och Drapp
från sin istapp ner i kapp
ner på våran förstutrapp
och blev platta som en knapp!




text Bertil Almqvist

Hej Cat här har du hela texten