18 november 2011

Många fönster



Det här blir mitt bidrag till 4U2:s fredagsutmaning.

19 kommentarer:

Monica sa...

Haha tog ett tag innan jag såg handen;-) läckra bilder bägge två.
Ha en skön Fredag;-)

BP sa...

Ettan är suverän och handen ser liksom ut som "Rör inte mitt fönster". Tvåan har du också lyckats med - en nattbild som jag aldrig skulle kunna åstadkomma. Snyggt!

Bildgatan sa...

Häftiga foton på olika sätt, gillar dem också där på olika sätt och många är de. Förstår att 4Us utmaning handlar om fönster eller många, ska kika in.

Har inte varit uppdaterad på länge så nu har jag lite att ta igen.

Matilda sa...

Gillade verkligen bild nr2!
Var du inne på biblioteket på Orkanen (MAH) (nr 2) också? Som studiemiljö är jag inte riktigt förtjust i varken Orkanen eller stadsbiblioteket, de saknar små krypin där man kan gömma sig och sitta och läsa utan att bli störd.

cat sa...

Matilda jag var på stadsbiblioteket som var tjusigt, men saknar mysfaktor. Orkanen hann jag inte in till.

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Häftig bild i mörker. Tycker själv det är spännande med kvällsfotografering men har inte riktigt att fått till det ännu.

Kicki sa...

Röda tegelbyggnader är vackert, speciellt med många fönster. Bild två är är som en varm inbjudan!

Filifjonkan 1 sa...

Hej Cat ojoj tur man inte behöver tvätta så många fönster..fast som du såg hos mig så kaaaan jag absolut inte göra något sådant...fniss trevlig helg på dig

RosMari sa...

Jeg likte best ditt første bilde... Ha en fin helg! Klem fra Rosen

B i r g i t t a sa...

Härlig vinkel du valt i första - gillar den komponeringen. Andra bilden är också hur bra som helst :)

Snowcatcher sa...

Wow, that second shot is really great. Striking architecture, and beautiful sky hues!

Mona sa...

Suveränt perspektiv i första bilden och den andra är jättevacker. Suveränt med alla ljusen och speglingen i vattnet.

4U2 sa...

Som du skriver: många fönster var det :)
Snyggt!

Marit Johansson sa...

Jättesnygg nattbild där!

Anna sa...

Tur man inte har så stora fönster. skulle blir jobbigt och tvätta :)
fina bilder!
Anna

Elisabeth sa...

Första fotot var kanon! Ha dé!

Pialotta sa...

två helt olika foton som var och en har sin tjusning.. Nattfoto är så himla vackert :) Handen som kom med på första, riktigt häftigt ;)

Catherine sa...

Cool fønster billeder, specielt det første. Frø (frog) perspektiv.

Anki sa...

Härliga fönster - och kvällsbilden är så snygg!