7 februari 2013

Portar/dörrar 4



6 kommentarer:

BP sa...

Från kolonistuga till skyddsrum. Du har då verkligen variation på dina portar.
Här är det lite svårare att välja vilken dörr jag skulle vilja använda.
Jag menar kolonistugan ser ut att vara i stort behov av renovering = ingenting för mig.
Å skyddsrummet vet jag inte om jag vill gå in heller.
Så idag väljer jag att stanna utanför båda;-)

Matilda sa...

Det ser snarare ut som en dörr till en fängelsecell än ett skyddsrum. Tänker mig en slottskällare eller så. Gillar de små luckorna, hade varit fräckt att ha en sådan hemma, även om jag vet att det finns en mindre romantisk orsak bakom dem...

cat sa...

Helt rätt Monica. Det är en ca 1900 år gammal fängelsecell bakom den nedre dörren.
Översta är till en lekstuga.

Monica o Jacob sa...

Den sista dörren vill jag inte sitta bakom, stugdörren ser betydligt mer välkomnande ut.
Hoppas du blir synkad snart efter försovningen;-)

Monica sa...

Haha varför skrev jag Monica o Jacob tro

Snowcatcher sa...

What a contrast! The first one looks so inviting, and the second one... well, not someplace I'd want to go!