13 november 2009

BildVerkstaden tema 20 - Variationer av samma bild




Här kan jag inte beskriva alla steg jag gjort ens om jag fick betalt. Jag förklarar bäst jag kan så här:

Jag har jobbat med flera lager/many layers.
Varje lager har fått en effekt eller ett filter. (Every layer has a filter or an effect of some kind.)
Jag har också lagt ett grönt färglager med låg opacitet över mittdelen av muren. (I have a layer of green color with low opacity over the middle part of the wall.)

Hos Bildverkstan finns fler varianter.

5 kommentarer:

ormbunke sa...

Jag skulle gärna ha den bilden på golvet då det påminner om en matta. Snygg var den.Anita

Monkan sa...

Nederdelen ser ut som grön marmor och hela bilden är enhetlig med gröna färgtoner. Filtret du använt på överdelen gillar jag, det var nåt som jag också testade i allt mitt experimenterande (rutan har nåt annat, som jag inte känner igen).

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Muren som försvann och blev en matta?

Jag håller med Naturefootstep att det blev en mycket läcker matta av den grå muren.

Kerstin J sa...

Mjukt lugn mönster

NatureFootstep sa...

hihi, förstår att det är svårt att förklara i detalj. Det är ju likadant hos mig. Men de huvudsakliga delarna finns ju med. Utom vilket program det var då.

Ananrs gillar jag det. Snyggt ochenhetligt. Jag gillar också "marmordelen" nederst.

Bildverkstan