27 november 2009

Bildverkstan tema 22 - text till julkort



Jag började med att minska storleken på bilden i Paint. Sedan laddade jag upp bilden till Fotoflexer. Där lade jag till glittrig text, men det syns ju tyvärr aldrig här på blogspot. Jag lade också till en liten röd dekorationsrosett.
Sedan sparade jag ner bilden till min dator och där lägger den sig som ett konstigt format tyvärr, så bilden måste öppnas i Paint igen och sparas om till jpeg.
Efter det öppnade jag bilden i PSC3 och lade till en ram som heter splatter. Sedan lade jag till en mycket tunn markering runt om och fyllde den med en av alla styles som finns.

Gå till Bildverkstan för att delta och se fler julkort.

I changed the image size in Paint. Then I uploaded it to Fotoflexer where I added the text and decoration. I then saved the image to my computer and opened it with Paint again so I could save it as a jpeg-file. In PSC3 I added a frame called splatter frame. Then I made a very thin selection around or in the frame and filled it with one of all the styles.

6 kommentarer:

NatureFootstep sa...

jaha, här fick jag ju en ny fotoeditor att testa. Den har jag inte sett förut.

Jag gillar ditt julkort. Snyggt o prydligt utan en massa önskedrömmar. Fast jag undrar vad det är för bär.

cat sa...

Jag har ingen aning om vad det är för bär, men de växer i rabatten utanför porten:)

Kerstin sa...

Gillar ditt julkort för att det är en lugn bild!

Monkan sa...

Klassiskt och fint julkortsmotiv, snygg och högtidlig font och fint piffat med rosetten.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag väntar verkligen på att tomten ska kika fram där i mörkret =)

Även jag tycker att det känns som en julig växt och typsnittet är ju lite av jul.

ormbunke sa...

Snygg text och snygg inramning.Anita