11 december 2009

Bildverkstan Tema 24, illusion



PSC3 i engelsk verision använder jag mig av. Jag började med att beskära bilden något i överkant. Sedan frilade jag statyn med lassoverktyget och kopierade in statyn på 4 nya lager.

Lager ett: invert och transform-distort och minskad opacitet.
Lager två: equalize och transform-skew och minskad opacitet.
Lager tre: posterize och transform-scale och minskad opacitet.
Lager fyra: gjorde jag i lite andra färger genom att dra i reglagen för färgbalans och Hue/Saturation sedan gjorde jag transform-warp och minskad opacitet.

Se andra bidrag hos Bildverkstan

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Snygg komposition!

V.I.C.K.I.S. sa...

Härlig illusion!

NatureFootstep sa...

Du har använt en hel del funktioner för att ändra form och färg på kopiorna. Tycker resultatet blev spännande, finns mycket att se på :)

Bildverkstan