9 oktober 2010

Utmanad på rimmade nyheter

Jag gör en liten avvikelse från mina foton och deltar i Yvonnes, Rimmade nyheter.
Här är nyheten jag inspirerats av.

När Lisa sin frukost som vanligt skulle sluka,
hon med skål på bordet fint hunnit duka.

Hon öppnade som vanligt sin müslipåse
Men vilken chock för vad fick hon se!

Ur påsen det inte bara müsli rann ut
upp från stolen hon flög med ett tjut.

Bland flingor och gryn det en läskig insekt fanns
herregud tänkte Lisa jag måste nog spy någonstans.

Chocken var grav och Lisa av skräck nästan dog
när hon sansat sig hon med Axa kontakt tog.

Ännu har Lisa inget svar på hur malen in i påsen kom
Men ett svar och en ursäkt hon väntar sig av dom.

8 kommentarer:

Yvonne sa...

Hallå, rimmar'n!

Det där rimmet blev ju hur bra som helst! Du är ju en stjärna på det här ju! Stor applåd!

"lyxig och smakrik müsli för dig som både vill äta gott och leva sunt".
Hahaha! Jo, jag tackar jag :)

Nettan sa...

Det rimmet var hur kul som helst!
Det gäller att ha ögonen med sig.

Och du tack för titten hos mig.
"Enter"

Ha det gott // Nettan

BP sa...

Vad duktig du är, klapp, klapp, klapp. Tur var väl att jag hade ätit frukost;-)

Matilda sa...

Applåder!

Monica o Jacob sa...

Haha vad duktig du är, att rimma är inte min starka sida;-)

Anonym sa...

Kul rim men fy för insekt i gapet;-)

Yvonne sa...

Allo, Cat!
Nu har jag rimmat en andra vända :)
Du är väl med en vända till du också, hoppas jag :)
Har du några rimsugna blogg-polare? Släng in dem i min blogg och krama rim-frosten ur dem :)
Kör hårt!

AnnCathrine sa...

Vilket kanonbra rim! :-)