10 maj 2009

Fotoutmaning: BildVerkstaden Tema4 "Frilägg och lägg till"


Är med i BildVerkstaden Tema4 "Frilägg och lägg till".Det var svårare än jag trodde det här:) Jag använde mig av lassoverktyget för att frigöra hästen från sin hage, sedan drog jag bara över honom i bilden med strandkanten ctrl+alt. Efter det upptäckte jag att skuggan inte hade följt med så bra så jag använde penselverktyget för att rita en egen skugga och använde sedan blurverktyget för att mjuka upp skuggan. Ljussättningen har jag förmodligen inte lyckats så bra med men jag försökte med nivåer och kontraster bäst jag kunde. Utmaningen hittar du här

10 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Coolt!
Mycket häftigt man kan göra med den tekniken...

AnnaKK sa...

Den här fotoutmaningen är ny för mej, men den verkar ju kul! :-)

Tycker du fick till din bild riktigt bra!

Ha en fin dag! :-)

Filifjonkan 1 sa...

Jepp precis så gör man Så gör Filifjonkan många bilder fast en del får man helrita- Den vart ju bra den här.

KerstinJ sa...

Va sönt hästen har det i vattenbrynet! Bra jobbat!

Bildverkstan sa...

jag tyckte den blev riktigt bra. Gillar att du lade hästen i hörnet. Det gör bilden mer spännande. :) Och skuggan blev ju bra till slut. Det är lite pyssel med sån´t här. :)

cat sa...

Ja lite pyssel var det allt, men det var kul att hålla på:)

Resa med Herbert sa...

Hej!

Det ser ju ut som hästen ligger där på stranden från början, bra gjort.

Må gott, önskar Irene

NatureFootstep sa...

Jag har lagt in en till på NatureFootstep om du vill se den. :)

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.9378575

NatureFootstep sa...

(fniss) kul kommentar du gjorde på NF. :)

Anonym sa...

Jag tycker det blev mycket bra. Jag tror att jag måste lägga in några springande hästar i havet. Du inspirerade mig. Fast det blir någon annan dag.

/Margareta G