17 april 2011

Istanbul, a city of contrast

Det är kallt i Istanbul kan jag rapportera. Sedan är det verkligen en stad med starka kontraster. Där jag bor är det ett fint hotell som är omgivet av rena rama vrak till hus. Taken är stora hål i och fönsterna är krossade. I andra delar av stan är det likadant. Fina hotell varvas med rivningskåkar.

Idag har jag shoppat och fotat, men kan inte ladda upp några foton där jag är. Ni får vänta på bilderna tills i påsk.
Har även ätit mycket god middag idag.

5 kommentarer:

Pennelina sa...

Ser fram emot dem :-D

Ha det så skönt!

Kramar från mig <3<3<3

Monica sa...

Ser fram emot bilderna, är lite avundsjuk på dej faktiskt det finns väl hur mycket som helst att se där.
Ha det bra/Kram

BP sa...

Jodå, Istanbul är ungefär som Nikosia/Larnaca på Cypern. Jag älskar dessa kontraster men hatar om man inte kan ladda upp bilder p g a låsta PCn i receptionen bland annat - som dessutom kostar pengar...
U-land med andra ord. Men du - njut för fullt. Shoppa är ju inte helt fel heller. Å jag längtar efter dina bilder!!

BP sa...

Glömde ju säga: det är varmt och soligt här i Stockholm. Har spenderat två eftermiddagar på balkongen - 14 grader i skuggan, 23 i solen (på balkongen). Nej, du ska inte vara avis;-)

Filifjonkan 1 sa...

Hej Cat. Så roligt höra från dig. Men da är det sådant i närheten inte så kul att se på precis men var försiktig i alla fall med dig där nere.
Vi inväntar fina bilder till senare kul att ha något att se fram emot då kan man säga.